فورتنایت ویرایشگر آنریل انجین ۵ را دریافت خواهد کرد؛ درآمدزایی با تولید محتوا


بازی های رایانه ای

چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401


Fortnite-will-receive-Unreal-Engine-5-Editor-Make-money-by-producing-content

به نظر می‌رسد که اپیک گیمز قصد دارد با عرضه‌ی ویرایشگر آنریل انجین ۵ برای بازی فورتنایت، خلاقیت کاربران خود را به طرز چشمگیری ارتقا دهد.

تیم سویینی، مدیر عامل شرکت اپیک گیمز، در مصاحبه با مجله‌ی Fast Company بیان کرد که تقریبا نیمی از زمان بازیکنان در بازی بتل رویال فورتنایت، صرف تجربه‌ی محتوای ساخته شده توسط سایر کاربران می‌شود و اپیک می‌خواهد این تجربه را از طریق ویرایشگر آنریل انجین ۵ و توانایی کسب درآمد از محتوای ساخته شده، کامل‌تر کند. او گفت:

ما ویرایشگر آنریل را برای فورتنایت منتشر خواهیم کرد. قابلیت‌های کاملی که (در آنریل انجین) دیده‌اید، در اختیار همه قرار خواهد گرفت تا هر کسی بتواند محتوا و کدی بسیار باکیفیت بسازد و بدون نیاز به هماهنگی با ما آن را در فورتنایت استفاده کند.

گفتنی است که در حال حاضر فورتنایت از بخش Creative mode بهره می‌برد که در آن می‌توانید جزیره‌ی بازی یا مینی‌گیم‌های مدنظر خود را با استفاده از قابلیت‌های مختلفی که توسط اپیک قرار داده شده، طراحی کنید، اما همکاری با برندها و کسب درآمد از محتوا همچنان توسط خود کمپانی کنترل می‌شود.

فورتنایت

به نظر می‌رسد هدف اپیک گیمز این است که فورتنایت را به پلتفرمی شبیه به استیم یا اپ استور تبدیل کند، به طوری که با بازی‌های دیگری مانند روبلاکس مقایسه شود. اثری که در عین رایگان بودن، شامل محتوای ساخته‌شده توسط بازیکن می‌شود که می‌توان با پول واقعی آن‌ها را خرید و یا محتوای خود را به فروش رساند. سویینی در ادامه افزود:

ما در حال ساختن یک اقتصاد هستیم و این امر از تولیدکنندگان محتوا که کسب‌وکارهایی را حول محور کار خود ایجاد می‌کنند، حمایت می‌کند و باعث می‌شود که سودی که از تجربه‌ی محتوای آن‌ها توسط دیگر بازیکنان به‌دست می‌آید، افزایش یابد.

فورتنایت تاکنون بارها از ایده‌ی قرار دادن رویدادهای دنیای واقعی در یک فضای آنلاین مشترک استفاده کرده است. همکاری‌های بی‌شماری با آی‌پی‌های پرفروش سینمایی و رویدادهایی مانند کنسرت خوانندگان مشهور، تأییدی بر این موضوع هستند و داشتن نوعی اقتصاد خاص فقط آن را تقویت می‌کند. از طرفی با ورود اپیک گیمز به دنیای متاورس، این ایده‌ی کسب درآمد از محتوای ساخته شده در بازی به وسیله‌ی آنریل انجین چندان دور از انتظار نبود.

گفتنی است نسخه‌ی پنجم آنریل انجین در ماه آوریل منتشر شده و توسعه‌دهندگان در حال انجام کارهای بسیار چشمگیری با آن هستند. به تازگی فردی به نام لورنزو دراگو به تنهایی دمویی از یک ایستگاه قطار ژاپنی خلق کرده که تشخیص آن از واقعیت دشوار است.

منبع : digikalamag