ساخت بازسازی Dead Space به کارگردان اساسینز کرید والهالا سپرده شد


بازی های رایانه ای

سه شنبه 12 مرداد 1400


ساخت-بازسازی-Dead-Space-به-کارگردان-اساسینز-کرید-والهالا-سپرده-شد

چند وقت پیش شایعه‌هایی از حضور اریک باپتیزات (Eric Baptizat)، توسعه‌دهنده‌ی کهنه‌کار یوبی‌سافت و کارگردان بازی اساسینز کرید، در تیم بازسازی Dead Space منتشر شد و تمامی این شایعه‌ها، با آپدیت صفحه‌ی لینکدین آقای باپتیزات تأیید شد. کارگردان سابق بازی‌ اساسینز کرید، وظیفه‌ی کارگردانی بازسازی بازی Dead Space را بر عهده دارد و فرایند تولید، تحت نظارت و کنترل او پیش می‌رود.

اریک باپتیزات سال گذشته و پس از شانزده سال کار در یوبی‌سافت، به استودیو‌ «موتیو» (EA Motive) پیوست و برای بسیاری سؤال پیش آمد که دلیل چنین تغییر بزرگی، پس از سازنده سال فعالیت مؤثر چیست؟ حال می‌دانیم که آقای باپیتزات، یکی از کارگردان‌های بازسازی Dead Space است و ترک یوبی‌سافت، به دلیل پذیرش یک مقام برجسته بوده است. وی قبلا مسؤولیت کارگردانی بازی اساسینز کرید والهالا را بر عهده داشته و به‌عنوان طراح ارشد بازی اساسینز کرید بلک فلگ هم فعالیت کرده است.

با اعلام کارگردانی بازی «فضای مرده» (Dead Space) توسط اریک باپتیزات، تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی نوشتند که بازی Dead Space، پر از مراحل فرعی و برج‌های مختلف برای تصرف خواهد شد. خوشبختانه این شیوه‌ای نیست که کارگردان‌های بازی کار می‌کنند و بعید است که تغییرات رادیکال و عجیبی را ببینیم. جالب است که تیم توسعه‌دهندگان بازی فضای مرده، شامل چندین توسعه‌دهنده‌ی پیشین شرکت یوبی‌سافت می‌شود که ازجمله آن‌ها باید به تولیدکننده‌ی ارشد بازی واچ داگز لیجن و کارگردان بازی For Honor اشاره کرد.

استودیو موتیو از توسعه‌دهندگان پیشین مجموعه‌ی Dead Space‌ مانند کارگردان نسخه‌ی دوم استفاده کرده و بازسازی شماره‌ی اول، با تمام قوا پیش می‌رود. الکترونیک آرتز در طی چند سال اخیر، رویکردی متفاوت پیش‌گرفته و به انتشار بازی‌های داستانی رو آورده است. این ناشر آمریکایی، سرمایه‌گذاری زیادی روی بازسازی بازی Dead Space انجام داده و روی فروش بالای بازی تمرکز کرده است. الکترونیک آرتز به همین دلیل از توسعه‌دهندگان سابق استودیو بایوور هم دعوت کرده تا مشکلی از بابت افراد خلاق و باتجربه، در تیم توسعه‌دهندگان حس نشود.

بازی Dead Space

مایک یازیان، کارگردان نسخه‌ی دوم مجموعه، هفته‌ی گذشته در مصاحبه با وب‌سایت بازی، از حذف المان‌های اضافه و قدیمی نسخه‌ی اول خبر داده بود. بر اساس صحبت‌های وی، بازسازی دد اسپیس از صفر انجام‌شده و لحظه‌به‌لحظه‌ی بازی توسط موتور فراست‌بایت بازسازی‌شده است. وی در ادامه از نبود امکان انتشار بازی برای کنسول‌های نسل هشتم صحبت کرده و باور دارد که سخت‌افزار قدیمی، قادر به اجرای درست بازی به دلیل نورپردازی‌های مجزا و سایه‌های عمیق نیست. آن‌ها همچنین در حال کار روی یک سیستم جالب هستند که باعث می‌شود تا مکان و جهت تمامی اشیاء موجود توسط صدای سه‌بعدی تعیین شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازسازی دد اسپیس را باید یک اثر کاملا جدید نامید که به داستان و محتوای اصلی پایبند است اما ابایی از تغییرات گرافیکی بزرگ ندارد. کارگردان نسخه‌ی اورجینال Dead Space برای کارگردان‌های جدید، آرزوی موفقیت کرده و نسبت به فعالیت‌های انجام‌شده توسط استودیو موتیو، هیجان‌زده است. نظر شما درباره‌ی بازسازی دد اسپیس چیست؟‌ آیا این بازی می‌تواند موفقیت بزرگی برای الکترونیک آرتز باشد؟‌

منبع : digikalamag